چگونه قفل گوشی های اندروید را باز کنیم؟

0/5 تعداد آراء: 0 بازدید 6034
آخرین آپدیت
۱۳۹۵-۰۹-۰۴
نیاز به اینترنت
گزارش این بازی یا برنامه

توضیحات

دیگر نگران فراموش کردن الگوی قفل گوشی های اندرویدی خود نباشید. ما به شما راه حل های رفع مشکل را معرفی خواهیم نمود.

 

روش اول :باز کردن قفل گوشی اندرویدی بدون از دست دادن اطلاعات.

در این روش باید قبلا  گوشی اندرویدی خود را به حساب گوگل متصل نموده باشید.

در صورتی که ۵ مرتبه پشت سر هم الگوی انتخابی برای باز کردن قفل را اشتباه وارد نمایید پیغامی مبنی بر اقدام مجدد پس از 30 ثانیه جهت باز کردن  قفل گوشی نمایش داده می شود.

android-forgot-lock-pattern-1

پس از تایید پیغام ، گزینه ای به نام Forgot pattern نمایش داده می شود.

android-forgot-lock-pattern-01با انتخاب آن صفحه ای باز می شود که در صورت داشتن اکانت گوگل و لاگین به آن می توانید یک الگوی جدید برای گوشی تعریف نمایید.

android-forgot-lock-pattern-02

روش دوم: بازیابی پسورد و پترن اندروید با استفاده از Android Device Manager.

Android Device Manager دارای قابلیت های خوب و فراوانی مانند به صدا در آمدن دستگاه برای پیدا کردن آن ردیابی گوشی روی نقشه، تماس خودکار گوشی و …. می باشد.

استفاده از Android Device Manager بر روی اغلب گوشی و تبلت های اندرویدی جواب میدهد. هنگامی که دستگاه اندرویدی شما به اکانت جیمیل و اینترنت متصل است  به Android Device Manager مراجعه و وارد اکانت گوگل (جیمیل) خود شوید.

صفحه نمایش داده شده را Accept کنید.

android-forgot-lock-pattern-04

در صورتی که دستگاه شما به اینترنت متصل باشد پس از چند لحظه  موقعیت قعلی آن بر روی نقشه نمایش داده میشود.

android-forgot-lock-pattern-05از پنجره نمایش اطلاعات گوشی گزینه Lock را انتخاب کنید.

android-forgot-lock-pattern-06در مرحله بعد پسورد جدید و تایید آن را وارد نموده  و در نهایت بر روی Lock کلیک نمایید. حدودا پس از ۵ دقیقه  پسورد جدید جایگزین پسورد قبلی شده و پترن (Pattern)،پین (PIN) یا پسورد (Password) شما ریست شود.

روش سوم: استفاده از سرویس Find My Mobile سامسونگ.

اگر از گوشی های اندرویدی سامسونگ نظیر سری گلکسی و….  استفاده میکنید میتوانید از سرویسی  به نام Find My Mobile که شبیه به Android Device Manager است و مختص گوشی های سامسونگ راه اندازی شده است استفاده کنید.  جهت استفاده از این سرویس حتما باید قبلا اکانت سامسونگ رابر روی گوشی خود ایجاد نموده باشید و گوشی به اینترنت متصل باشد .

ابتدا به این سرویس مراجعه کنید و سپس وارد اکانت سامسونگ (Samsung account) خود شده و از منوی سمت چپ بر روی گزینه Lock my screen کلیک نمایید.

android-forgot-lock-pattern-07

در این بخش ابتدا پین کد جدید (PIN) را در فیلد اول وارد و سپس بر روی دکمه Lock پایین صفحه کلیک کنید. حدودا پس از دو دقیقه صفحه پسورد لاک اسکرین گوشی شما به پین کد جدیدی که وارد کرده اید تغییر نموده  و قادر خواهید بود دستگاه خود را باز (unlock) کنید.

روش چهارم: بوت کردن در حالت Safe Mode برای عبور از صفحه قفل (Lock Screen) اندروید.

اگر برنامه لاک اسکرین یا همان قفل صفحه گوشی شما یک برنامه نصب شده جانبی (third party app) می باشد، راحت ترین روش، بوت کردن گوشی اندرویدی در حالت امن (safe mode) است.

در اغلب گوشی ها جهت بوت کردن از طریق safe mode باید در صفحه قفل گوشی ،با فشردن دکمه Power (خاموش روشن) منوی power را بالا آورده و گزینه Power off را انتخاب نمایید.

android-forgot-lock-pattern-08

چنانچه در مرحله بعد هشداری نمایش داده شد، پیغام  را OK نمایید تا مرحله بوت safe mode گوشی شروع شود.

android-forgot-lock-pattern-09

پس از بوت  شدن برنامه نصب شده موقتا غیرفعال  شده و می توانید به گوشی وارد شوید.

در این مرحله برنامه را از گوشی پاک (uninstall) کنید و با ریستارت کردن مجدد گوشی ، برنامه قفل گوشی پاک خواهد شد.

روش پنجم: کرش کردن (Crash) رابط کاربری صفحه قفل اندورید (Lock Screen UI).

اگر دستگاهتان  از اندروید ۵ یا ۵٫۱ (Android 5.0-5.1.1) استفاده می کند می توانید از  باگ موجود در نسخه اندروید برای هک کردن پسورد و پترن صفحه قفل گوشی استفاده نمایید.

ابتدا بر روی گزینه Emergency Call صفحه قفل گوشی تپ کنید ،سپس ۱۰ رقم به دلخواه وارد کنید.

android-forgot-lock-pattern-10

بر روی عدد وارد شده دابل تپ کنید تا متن انتخاب شده و  سپس  از منوی ظاهر شده گزینه Copy را انتخاب نمایید.

android-forgot-lock-pattern-11

سپس ارقام کپی شده را پیست نمایید.

 

android-forgot-lock-pattern-12

روند فوق را تا جایی ادامه دهید که دیگر قادر به کپی و پیست نباشید.

سپس به صفحه lock screen برگشته  و از منو میانبر ها (shortcut) گزینه دوربین (camera) را انتخاب نمایید. بعداز باز شدن برنامه دوربین قسمت اعلان های (notification) گوشی را پایین کشیده و بر روی آیکن تنظیمات (Settings) تپ کنید.

 

android-forgot-lock-pattern-13

در این مرحله خواسته می شود که پسورد گوشی را وارد نمایید.

android-forgot-lock-pattern-14

بر روی قسمت ورود پسورد کمی نگه دارید و بعد از آن گزینه Paste را انتخاب کنید تا عدد بزرگی که در مرحله قبل در حافظه کپی کردید در قسمت پسورد درج شود.

android-forgot-lock-pattern-15

این عمل را مجددا تا زمانی که صفحه قفل از بین نرفته است تکرار نمایید.

با  تکرار این عمل سرانجام رابط کاربری بخش lock screen گوشی کرش (هنگ کردن از باگ نرم افزاری) نموده و در شما میتوانید به صفحه اصلی و تمام قسمت های دیگر گوشی دسترسی پیدا کنید.

روش ششم: ریست به تنظیمات کارخانه (Factory Reset) برای شکستن قفل پترن اندروید.

اگر هیچ یک  از روش های بالا موفقیت آمیز نبود باید از این روش استفاده نمایید. اگر به  به تنظیمات اندروید  مسلط نیستید حتما از یک شخص حرفه ای کمک بگیرید. این روش تقریبا بر روی تمام گوشی های اندروید جواب میدهد و نیازی به روت (Root) کردن دستگاه  نیست.

احتمال دارد در این روش اطلاعات حافظه داخلی گوشی و تنظیمات آن از بین برود لذا قبل از انجام آن حافظه SD Card جانبی را از گوشی خارج نمایید.

پروسه Factory Reset در اغلب گوشی های اندروید تقریبا یکسان است اما اگر دکمه هایی که در ادامه این روش معرفی میکنیم بر روی گوشی شما عمل نکرد آمورش Factory Reset مدل گوشی خود را در گوگل جستجو کنید.

به منظور بازگشت به تنظیمات کارخانه در اکثر دستگاه ها ابتدا باید گوشی را کاملا خاموش نموده و سپس دکمه های کم کردن صدا (volume down) و پاور(power) یا همان دکمه روشن خاموش کردن گوشی را برای چند ثانیه هم زمان نگه دارید.

android-forgot-lock-pattern-16

پس از انجام این عمل،گوشی روشن و بوت لودر  (Android’s boot loader) اجرا خواهد شد.بوسیله دکمه کم کردن صدا  به سمت پایین منو ها حرکت کرده و گزینه Recovery mode را انتخاب و سپس با دکمه پاور آن را اجرا کنید.

android-forgot-lock-pattern-17

در نهایت دکمه پاور و زیاد کردن صدا (volume up) را همزمان نگه دارید تا گوشی در حالت Recovery Mode قرار بگیرد، سپس با استفاده از دکمه های کم یا زیاد کردن صدا بر روی گزینه Wipe data/factory reset قرار گرفته و  برای انتخاب آن دکمه پاور را فشار دهید.

android-forgot-lock-pattern-18

سیستم اندروید شروع به ریکاوری گوشی نموده و زمانی که پردازش آن به اتمام رسید گزینه Reboot system now را انتخاب نمایید تا گوشی ریستارت شده و به تنظیمات اولیه بدون Password و Pattern بازگردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *